Girlz Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Girlz Forum

Forum voor meiden, vrouwen, meisjes, girlz om zaken te bespreken.
 
IndexIndex  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 De tocht..

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
LianneHoran
Senior Member
LianneHoran


Aantal berichten : 3150
Registratiedatum : 24-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Net niet in Mullingar.

De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: De tocht..   De tocht.. Icon_minitimewo jan 05, 2011 9:46 pm

jaa ik moet een verhaal voor school schrijven....
dus ik wil jullie mening weten..
want mijn lerares nederlands is behoorlijk streng...
ik zeg een ding.. het is best een vaag verhaalXD



Om zeven uur gaat de wekker van Sam af. Met een zucht slaat hij de dekens van zich af en zet zijn wekker uit. Meteen schiet er door zijn gedachten dat hij vandaag om acht uur op school moet zijn. Waarom moet mevrouw burg mij nou weer om acht uur spreken denkt hij met een zucht. Hij loopt vlug naar de badkamer en zet de douche aan. Hij wast vlug zijn haar en zijn lichaam en spoelt zich af. Als al het sop weg is draait hij de douche dicht. Hij stapt onder de douche vandaan en grijpt zijn handdoek van het rek. Sam droogt zich snel af en doet de handdoek rond zijn middel. Zachtjes loopt hij terug naar zijn kamer omdat hij zijn ouder niet wakker wil maken. Als hij zijn kamer binnen stapt hoor hij zijn blackberry trillen. Snel pakt hij zijn mobiel. Het is een sms van Coen zijn beste vriend. Hij opent het berichtje. ‘He gast, jij moest toch ook om 8 uur bij mevr. Burg zijn? Zo ja dan sta ik om kwart voor acht voor je deur. Laters Coen.’ Sam drukt een nieuw berichtje aan en tikt snel: ‘Ja ik moet ook bij Burg zijn straks, oké is goed, dan zie ik je dan! Mazzel Sam.’ Hij legt zijn blackberry terug op zijn bureau en begint zich aan te kleden. Gewoon een simpele spijkerbroek met een blauwe sweater. Snel doet hij zijn gel in zijn haar. Hij grijpt zijn tas en zijn blackberry en loopt snel naar beneden. Als hij op de klok kijkt ziet hij dat het al half acht is. Hij gooit zijn tas neer en loopt naar de keuken om snel een broodje met kaas voor school te maken. Hij propt snel een broodje chocolade pasta naar binnen. Hij ziet de portemonnee van zijn vader op tafel liggen. Hij pakt er 3 euro uit. Zo denkt hij, kan ik straks op school ook wat lekkers halen. Hij pakt zijn rode sneakers en doet ze aan. Hij kijkt uit het raam of Coen er al aan komt. Hij ziet ook meteen dat er een laagje sneeuw ligt. Met een zucht doet hij zijn jas aan. Hij pakt zijn tas. Terwijl hij naar de voordeur loopt hijst hij zijn rugzak op zijn rug. Hij loopt naar de schuur om zijn fiets te pakken als hij de bel van Coen hoort. ‘He gast’ zegt Coen vrolijk. ‘He, wat ben jij vrolijk zo vroeg’ grinnikt Sam. ‘Tja, ik weet ook niet wat het is, ik ben gewoon vrolijk’ zegt Coen. Ze stappen op hun fiets en rijden naar school. Op de fiets hebben ze het vooral over voetbal. Binnen vijf minuten zijn ze op school. ‘Ik ben benieuwd wat die vrouw nou weer wilt’ zegt Coen met een zucht. Ze zetten hun fietsen in de fietsenstalling en lopen naar de deur. Ze moeten nog een klein stukje naar de deur als Coen uitglijdt. De twee jongens liggen helemaal dubbel. Coen probeert krabbelend overeind te komen en houd zich aan een prullenbak vast. Als Coen bijna overeind is gekomen valt hij weer op de grond. Sam valt zelf ook bijna om van het lachen. Sam steekt zijn hand uit en Coen pakt hem aan. Sam trekt Coen omhoog. ‘Haha, alleen jij glijdt uit op het schoolplein’ zegt Sam lachend. ‘Ja, daar kan ik toch ook niets aan doen man!’ Zegt Coen die over zijn arm wrijft. Ze lopen lachend naar binnen en lopen richting hun kluis als ze mevrouw Burg tegen komen. ‘Hallo jongens, lopen jullie zo meteen naar lokaal 1.07’ zegt ze. ‘Ja mevrouw’ mompelt Sam. Als mevrouw Burg door is gelopen begint Coen te zuchten. ‘Wat moet ze in hemelsnaam nou van ons, hebben we iets verkeerds gedaan of zo.’ ‘Gast ik heb echt geen idee’ zegt Sam. ‘Als ze hun jas in hun kluis hebben gestopt en naar 1.07 lopen komen ze Gale tegen. Gale zit pas sinds dit schooljaar bij hun in de klas en is een knappe maar stille jongen. ‘Hey’ zeggen Sam en Coen. Gale kijkt op uit zijn gedachten. ‘Hey’ zegt hij afwezig en loopt door. ‘Wat moet hij zo vroeg op school?’ zegt Sam. ‘Ik heb geen idee man’ zegt Coen. Ze lopen de trap op en zien dat de deur van 1.07 al open staat. Rustig stappen ze het lokaal binnen en zien daar Gale en mevrouw Burg. ‘Hallo jongens, ga maar zitten.’ Zegt ze. Sam en Coen gaan voorin bij de deur zitten. ‘Jullie vragen jezelf vast af waarom jullie zo vroeg op school moesten zijn’ zegt mevrouw Burg. ‘Inderdaad’ mompelt Sam. ‘Jullie zijn hier vanwege een opdracht van school’ zegt ze. De drie jongens kijken haar ongeïnteresseerd aan. ‘Jullie gaan met zijn drieën naar… The Mount Everest.’ Zegt ze met een grote lach. ‘Is dit een grap of zo’ zegt Gale met een ongeïnteresseerde blik. ‘Nee jongens, jullie gaan samen met Jan de Bakker erheen’ zegt mevrouw Burg vrolijk. ‘Hé niet die man van Aardrijkskunde hé’ zegt Coen. ‘Jawel’ zegt mevrouw Burg. ‘O ja voordat ik het vergeet, jullie vertrekken morgen.’ ‘Weten onze ouders hier wel vanaf en moeten we hier voor betalen?’ vraagt Sam onzeker. Hij weet dat zijn ouders niet super veel geld hebben. ‘Ja jullie ouders weten het, en nee de school vergoed alles.’ Zegt ze. Sam zijn gezicht klaart meteen op. ‘Jullie zijn vanaf nu vrij om jullie spullen in te gaan pakken, en neem warme kleren mee want het is er koud’ zegt ze. ‘Ja dat is logische!’ mompelt Gale. ‘Ga nu maar jongens, meneer de Bakker wil jullie morgen om half 6 voor Schiphol hebben staan.’ De jongens staan op en lopen het lokaal uit. ‘Gale heb jij er een beetje zin in?’ vraagt Coen. ‘Hm gaat, jij’ zegt hij terwijl hij in de weer is met zijn Ipod. ‘Ik denk dat het best lachen met jullie word’ zegt Coen. Gale kijkt hem met opgetrokken wenkbrauw aan. ‘Lachen met mij, je hebt dit hele jaar zowat geen woord tegen mij gezegt.’ Zegt hij. Coen word rood. ‘Ik vind je een aardige gozer Coen maar meen je het echt dat het lachen word.’ Zegt Gale serieus. ‘Ik meen het serieus!’ zegt Coen. ‘Hm ik zie wel’ zegt Gale en hij loopt de trap af. ‘Kom gast we gaan ook’ zegt Sam. Ze lopen de trap af. Lopend naar hun kluis zien ze Gale naar buiten lopen. Ze pakken hun jas en lopen naar buiten. ‘Oké ik ga nu voorzichtig lopen’ zegt Coen grinnikend. Ze lopen op de plek waar Coen eerder vanmorgen gevallen was. Sam barst in lachen uit. ‘Man waarom lach je?’ vraagt Coen beledigt. ‘Gewoon hoe jij hier loopt, stapje voor stapje’ grinnikt Sam. ‘Hm het zal wel’ zegt Coen. Ze lopen naar de fietsenstalling zonder uit te glijden. ‘Zie je wel dat er niks gebeurt’ zegt Sam. Coen mompelt wat. Ze pakken hun fiets en rijden het schoolplein af.



ik hoor t wel:P
Terug naar boven Ga naar beneden
iesjie
Newbie
iesjie


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : --------

De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De tocht..   De tocht.. Icon_minitimewo jan 05, 2011 11:27 pm

het is idd een best wel vaag verhaal Razz
maar wel leuk. wat is de opdracht precies gewoon een verhaal schrijven of moet het ook een bepaalde kern hebben. ik zou in plaats van everest iets dichter bij huis pakken. iets van jullie worden leerlingmentor of jullie zijn uitgekozen voor .... (zelf invullen) das wat realistischer. maar voor de rest heel goed hoor. ik vind het egt een leuk verhaal.
x
Terug naar boven Ga naar beneden
LianneHoran
Senior Member
LianneHoran


Aantal berichten : 3150
Registratiedatum : 24-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Net niet in Mullingar.

De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De tocht..   De tocht.. Icon_minitimedo jan 06, 2011 7:11 pm

^ aaw dankjee..
okeee is goeed.. doe wel een of ander gebergte in de Alpen!
Terug naar boven Ga naar beneden
lonelyday
Trouwe Member
lonelyday


Aantal berichten : 311
Registratiedatum : 11-02-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : eeehm,, hierzo

De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De tocht..   De tocht.. Icon_minitimema feb 14, 2011 1:23 am

Het is wel een goed vheraal, maar op het moment dat ze het verteld dat ze naar de mount everest moeten, verwacht ik wat meer verbazing,
bijv als ze terug lopen, dat ze dan tegen elkaar zeggen dat ze er wel van schrikken enzo. en meestal als je zoiets gehoord ehbt, ben je dat moment van uitglijden al vergeten, want dan denk je alleen maar aan datgene
ghehe ik vind het wel een goed verhaal enz, goed geschreven :)
Terug naar boven Ga naar beneden
primrose
Forum Legend!
primrose


Aantal berichten : 2168
Registratiedatum : 20-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Heaven

De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De tocht..   De tocht.. Icon_minitimema feb 14, 2011 5:40 pm

Leuk verhaal Big smile

Wat is precies de opdracht of moest je gewoon een verhaal schrijven?
Misschien, tenminste vind ik :$, moet je het eerste deel een beetje veranderen want ik vind het een beetje van hij pakt een boek doet hem open leest doet hem weer dicht stopt hem in zn tas staat op schuift zn stoel aan weetje een beetje te veel informatie, die je zelf ook wel snapt ofzo ik weet niet hoe ik t moet zeggen De tocht.. 900815 Maar kei leuk bedacht Big smile
je kan goed schrijven (:
Terug naar boven Ga naar beneden
LianneHoran
Senior Member
LianneHoran


Aantal berichten : 3150
Registratiedatum : 24-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Net niet in Mullingar.

De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De tocht..   De tocht.. Icon_minitimema feb 14, 2011 9:59 pm

@ Primrose

Haha dankjee.
Het was nogal een vaage opdracht.
heb hm al een tijd geleden moeten inleveren..
heb er een 9.2 vooor.XD
Samen met mn boekverslag
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De tocht.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De tocht..   De tocht.. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De tocht..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Girlz Forum  :: Ontspanning :: Creativiteit-
Ga naar: