Girlz Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Girlz Forum

Forum voor meiden, vrouwen, meisjes, girlz om zaken te bespreken.
 
IndexIndex  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 familieproblemen

Ga naar beneden 
+3
Puck
Imissu
superwoman103
7 plaatsers
AuteurBericht
superwoman103
Newbie



Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 22-12-10

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 22, 2010 8:16 pm

Beste meiden,

Even voorstellen, ik ben een meisje van 18 en ben net nieuw op deze forum.
Ik heb al een gedurende lange tijd familieproblemen en ik kan het probleem via deze link kort verwoorden http://www.sexwoordenboek.nl/dubbele_standaard.html

Ik heb 2 broers en mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden. Mijn moeder is een Turkse en mijn vader is een Nederlandse. Na de scheiding had ik besloten om bij mijn moeder te wonen, in principe werd dit ook van mij verlangt.
Het is erg duidelijk dat de term 'dubbele standaard' van mijn moeder afkomt.

Ik heb al een relatie van bijna 4 jaar en een aantal dingen zijn aan de orde geweest.

(Verbod van mijn moeder en mijn broers doen hier automatisch aan mee.)
- Ik mag geen seks hebben voor het huwelijk. Naderhand is dit voor het samenwonen geworden.
- Hij mocht niet naar mij toe komen als niemand thuis was. Kortom, in de winter -5 graden was ik beneden met hem langzaam maar zeker aan het bevriezen. Ons huis is namelijk slecht geïsoleerd. Oh ja.. ik mocht ook niet naar hem toe.
- Ik mag niet uit gaan, tenzij een van mijn broers meekomen. Wat gebeurde er? Ik moest op mijn broer passen tijdens het uitje, want hij had teveel alcohol binnen gegoten..
- Ik mag geen strings dragen. Normale onderbroeken met 'Love you' of 'Love' of 'Love me' die ik droeg, werd ook moeilijk over gedaan.
- Van mij werd er dingen verlangd, zoals klusjes doen in het huis en koken etc. Mijn jongste broer (22) deed niks in het huis. Als ik hun ermee confronteer, zegt mijn moeder hierop: 'Soms was het eten ook niet te vreten'.
- Ik moest bij mijn moeder gaan werken, direct het weekend na mijn studiestaking.
- Mijn broers die lopen elke meisjes af, maar willen mij ervoor behoeden dat ik niet de mist in moet gaan met jongens.
- Uiteraard is het ten strengste verboden dat ik bij mijn vriend overnacht of andersom.

Dit zijn een paar voorbeelden.

De problemen zijn ontstaan, toen ik de stress niet meer aankon en last kreeg van hyperventillatie. Ik werkte namelijk fulltime bij mijn moeder en thuis ging ik koken en ook wat aan het huis doen. Thuis was er ook nog volop ruzie. Ik woon nu een tijdje bij mijn vader (20 dagen) en wordt nog steeds gebeld dat ik naar huis moet komen en dat ik niet bij mijn vader (moet)/(hoort te) zijn.

Mijn vader ziet in dat de situatie thuis niet helemaal in orde is, maar bemoeit zich er verder niet mee (nog niet althans?).

Uit protest (!) ben ik een weekendje gaan overnachten in een hotel met mijn vriend. De gevolgen kan je waarschijnlijk wel inzien..

Nu is mijn vraag aan jullie, herkent iemand zich in deze situatie? Gaan dingen zoals het hoort of niet? Kan iemand mij tips geven om hier het beste mee om te gaan?

Ik kan niet tegen mijn familie zeggen: 'Ik hoef niks meer met jullie te maken te hebben, want jullie maken mij het leven zuur'..

Sorry voor het lange verhaal.

groetjes,

superwoman103
Terug naar boven Ga naar beneden
Imissu
ForumQueen
Imissu


Aantal berichten : 880
Registratiedatum : 20-12-10
Woonplaats : boven de prullenbakken van primrose en xLions :D

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 22, 2010 8:57 pm

ik herken deze situatie helemaal niet, ik kom niet van een moslim gezin.
Wel kan ik me inleven, en ik vind dat je moet stoeien voor je vrijheid, omdat ook vrouwen vrij mogen zijn.
Dus: DOORZETTEN MEID!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://peronsa-non-grata.webklik.nl
Puck
Blijfertje
Puck


Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 21-12-10
Leeftijd : 26
Woonplaats : In KoekieWonderland waar ik KoekieQueen ben :]

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 22, 2010 9:11 pm

hmmm ik vind het echt rot voor je ik zou (als ik jou was) met je ma gaan praten en dat ze meer vertrouwen in je moet hebben want je heb recht om met hem op een date aleen te zijn zonder familie je moeder kan tog wel je eige kind vertrouwen ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Malice
Newbie
Malice


Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 22-12-10

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 22, 2010 10:25 pm

O, wat een pittige situatie.

Ik maak uit dit verhaal op dat je moeder nogal overbezorgd is en niet wil dat je met jongens bezighoudt of dat ze bang is dat jij je gaat misdragen en uiteindelijk eindigt in de handen van een of andere loverboy of sexmaniak. Dat ze niet wilt dat je bij je vader verblijft, omdat ze je dan niet kan controleren. Ik weet niet of ze dit mede doet vanwege de religie, maar het lijkt me verstandig om met je moeder eens om de tafel te zitten. Je bent tenslotte 18, volwassen, dus ben je vrij om je eigen beslissingen te nemen. Vraag aan je moeder waarom ze je zo controleert, of ze je niet vertrouwt en verzeker haar dat je met een achttienjarige leeftijd een goede kijk op het leven hebt en niet in zeven sloten valt.

Wat betreft de klusjes in het huishouden. Je kunt tegen je moeder zeggen dat je haar best wilt helpen, maar dat je het onterecht vindt dat je broers niets hoeven uit te voeren. Wie deel uitmaakt van de familie hoort allemaal een steentje bij te dragen.

Ik hoop dat dit helpt. Ik weet niet of ik je succes kan garanderen, maar hopelijk komt het toch nog goed!
Terug naar boven Ga naar beneden
primrose
Forum Legend!
primrose


Aantal berichten : 2168
Registratiedatum : 20-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Heaven

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 22, 2010 10:27 pm

Hmm lastige situatie meid, het is lastig als je aan een geloof zit gebonden maar ik denk inderdaad dat je gewoon voor je eigen vrijheid moet vechten.
You go girl <33
Terug naar boven Ga naar beneden
superwoman103
Newbie



Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 22-12-10

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo dec 23, 2010 1:26 am

Eigenlijk is dat ook het probleem. Ik kan er niet met me moeder over praten. Ik heb het talloze keren geprobeerd, maar het heeft echt geen zin. Heb urenlang met me moeder gesproken en aan het eind van het gesprek zei ze: 'Je moet er maar mee leren leven'.

Mijn moeder is de meest koppige persoon die er bestaat en staat ook niet open voor meningen van anderen, want zij is overtuigd dat haar mening het beste is. Ze gebruikt als argument hiervoor dat het haar ook heeft gered tot nu toe.

Aankomende week is het ook de tweede kerstdag en normaal vier ik de feestdagen bij mijn familie (moeder). Maar nu ik problemen heb, verlangen mijn broers en moeder van mij dat ik kom.

Ik wilde in eerste instantie ook komen, maar toen werd er ook gelijk van mij verwacht dat ik ging logeren, waarop ik antwoordde met nee. Er werd gezegd dat mijn moeder me niet meer komt opzoeken en dat ik niet meer een deel van de familie uitmaak. Vervolgens heeft mijn broer (oudste) gisteren mij opgebeld. Hij had gezegd als ik niet kom, dat ik nooit en te nimmer meer word uitgenodigd en dat ze geen contact meer met mij gaan opzoeken.

Het probleem is alleen, ik heb erge last van stress hierdoor. Ik ben bang dat ik deze situatie niet aan kan als ik ga. Het is 3 tegen 1.

Kortom, ik kan er niet met mijn moeder en oudste broer over praten. Met mijn jongste broer kan ik erover praten en discussiëren en vervolgens kan ik hem ook overtuigen. Maar als hij dan weer naar me moeder gaat, denkt die weer anders. Hij heeft geen vaste meningen en berust zijn mening op die van andere.

groetjes,

superwoman103
Terug naar boven Ga naar beneden
Malice
Newbie
Malice


Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 22-12-10

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo dec 23, 2010 1:53 am

Wow, dan heeft mijn advies eigenlijk geen nut gehad.
Sorry daarvoor.

Wat heb jij geantwoord toen je broer je belde en dat nare zei?

Ik weet het niet, het is een hele moeilijke situatie waar jij in zit. Misschien kun je toch op Tweede Kerstdag naar ze toekomen en nogmaals zeggen dat je niet blijft slapen. Je komt hier om Kerst gezellig met de familie te vieren en als je moeder er niet mee eens is en kwaad wordt, prima, dan verpest ze Kerst voor zichzelf (dit hoef je overigens niet te zeggen, maar als je het in een bepaald perspectief bekijkt, zit het zo wel een beetje in elkaar) Ik weet ook niet of het helpt wanneer je zegt: "Mam, weet je wel hoe pijn dat doet wanneer je dat zegt?" Je beschrijft je moeder als een koppige vrouw, maar ik geloof dat zelfs zij gevoel hebben. Wil ze nou echt haar eigen dochter niet meer erkennen omdat ze niet bleef logeren? Wil ze dat nou werkelijk echt?

Wat je pa betreft, ik geloof dat hij zich er niet mee bemoeit, omdat wat in je moeders huis gebeurd niet zijn zaken meer zijn nu ze niet meer bij elkaar zijn. Ik denk dat je het al eens hebt geprobeerd, maar je kunt het met je vader erover hebben (misschien ook over waarmee ze dreigen als je niet bij hen blijft met de Kerstdagen) en dat je niet weet hoe je dit aan je moeder kan brengen, omdat ze niet naar je luistert. Misschien weet je vader een manier?

Je broertje wordt beinvloed door je moeder, maar heeft nog wel een band met jou en je kunt ermee praten. Zijn moeder laat zien dat haar mening de beste en de enige die mogelijk is en ik denk dat jouw broertje zich daardoor laat beinvloeden, omdat hij verder ook niet zoveel te zeggen heeft in het huis... Althans, dat denk ik.
Ik denk dat het beste is om vooral contact met hem en je vader te hebben.

Echt sorry dat ik je niet echt er veel mee help.

Terug naar boven Ga naar beneden
primrose
Forum Legend!
primrose


Aantal berichten : 2168
Registratiedatum : 20-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Heaven

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo dec 23, 2010 10:32 am

Wauw das wel heftig, hmm ik weet niet echt iets toe te voegen aan malice
Hoop dat ik snel iets hoor, sterkte<3
Terug naar boven Ga naar beneden
Imissu
ForumQueen
Imissu


Aantal berichten : 880
Registratiedatum : 20-12-10
Woonplaats : boven de prullenbakken van primrose en xLions :D

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo dec 23, 2010 12:45 pm

@Malice, je bent een juweeltje Big smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://peronsa-non-grata.webklik.nl
primrose
Forum Legend!
primrose


Aantal berichten : 2168
Registratiedatum : 20-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Heaven

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo dec 23, 2010 1:00 pm

@ Imissu Zeker weten!! <33 Big smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Bunny
Woont hier
Bunny


Aantal berichten : 1222
Registratiedatum : 24-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Hier ! :)

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 29, 2010 10:35 pm

Hej,
Ik vind dat je moeder wel gelijk heeft maar ook niet.
Dat je niet seks mag hebben enz. zit in het geloof zelf.
Maar dat je niet zonder je broer uit mag gaan, kan misschien ook zijn dat ze je niet vertrouwt ? Ik weet het niet echt, maar het belangrijke is wat jij wilt. Als je moslima bent, vind ik, dat je je aan de regels moet gaan houden.
Maar ik snap je wel hoor.. Dat je broers het wel mogen en jij niet enzo...
Maar verder veel succes! <3
Terug naar boven Ga naar beneden
superwoman103
Newbie



Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 22-12-10

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimewo dec 29, 2010 11:24 pm

@Bunny

Nou ik ben geen moslima, ik ben meer een atheist. Mijn vader is een katholiek en mijn moeder is een moslima. Maar omdat mijn moeder een moslima is, hoeft dat niet te betekenen dat ik ook een moslima ben.

Het is mij meer opgedragen, want ik geloof zelf niet.

Groetjes,

superwoman103
Terug naar boven Ga naar beneden
Bunny
Woont hier
Bunny


Aantal berichten : 1222
Registratiedatum : 24-12-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Hier ! :)

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo dec 30, 2010 1:27 am

Oké,, dat is dan weer anders.
Ik denk dat je er met je moeder over moet praten?
Oké, ik weer met mijn domme ideeen Blush
Sorry, ik kan nu niks bedenken Blush
Terug naar boven Ga naar beneden
Louise
Blijft Hangen
Louise


Aantal berichten : 219
Registratiedatum : 20-04-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Belgie

familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitimedo apr 21, 2011 5:58 pm

ik ziet niet in zo'n situatie
maar ik heb thuis wel problkemen (van een helemaal andere aard)
maar als ik tips mag geven
praat er met je vader over en blijf zeker bij hem wonen
als hij het onderwerp blijft ontwijken
kan je hem dwingen om zich ermee bezig te houden
als dat ook niet werkt kan je mss ben je vriendje gaan wonen ?
of omdat je 18 bent op kamers gaan
ik weet niet of deze dingen kunnen
maar dit zijn de dingen waar ik aan denk
succes !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





familieproblemen Empty
BerichtOnderwerp: Re: familieproblemen   familieproblemen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
familieproblemen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Girlz Forum  :: Lifestyle :: Problemen-
Ga naar: